Etusivu > Jäsenpalvelu > Opiskelijajäsen

Liity Palomiesliiton jäseneksi jo opiskeluaikana!

Pelastusalalle ja hätäkeskuksiin opiskelevat ovat tervetulleita liiton jäseniksi jo opiskeluaikana!

Opiskeluajalta ei peritä lainkaan liiton jäsenmaksua. Ansiotuloista, kuten kesätöistä, opiskelija maksaa normaalin jäsenmaksun. Opiskelijajäsenet ovat oikeutettuja samoihin jäsenetuihin kuin liiton täysjäsenet.

Ansiotyössä olevan opiskelijan on mahdollista liittyä myös SPALin työttömyyskassaan (JATTK). Kassan jäsenmaksu on 6 euroa kuukaudessa. Työttömyyskassan jäsenyys voi alkaa siitä päivämäärästä kun opiskelijajäsen menee töihin, esimerkiksi kesätöihin tai osa-aikatöihin eli hän on palkansaajana liittyessään kassaan.

Mikäli opiskelijajäsen kuuluu liittyessään johonkin toiseen työttömyyskassaan, tulee hänen irtisanoutua edellisestä kassasta vasta, kun on mennyt töihin. Näin työttömyyskassojen jäsenyyteen
ei tule katkosta ja jäsen säilyttää edellisestä työttömyyskassasta kertyneet ajat.

Opiskelijajäseneksi liitytään täyttämällä normaalisti jäsenilmoitus- ja perintäsopimuskaavake (kaavakkeesta löytyvät kohdat ”opiskelijajäsen” ja ”valmistumispvm”).

Työttömyyskassaan liittyessään jäsenen tulee täyttää erillinen työttömyyskassan liittymislomake, joita saa liiton toimistolta tai tulostamalla Liity jäseneksi -sivulta.

Kaikista muutoksista jäsenyydessä ilmoitetaan aina liiton toimistolle myös opiskelun aikana. Jos opiskelija esimerkiksi vaihtaa yhdistystä tai työpaikkaa, siitä tehdään ilmoitus jäsenilmoituskaavakkeella tai sähköisellä jäsentietojen muutoslomakkeella.

Tunnisteet: opiskelijajäsen