Etusivu > Jäsenpalvelu > Työttömyyskassa

JATTK-työttömyyskassa

Palomiesliiton jäsenet ovat vakuutettuja JATKK-työttömyyskassassa. Työttömyyskassa maksaa jäsenilleen lakisääteisiä etuuksia silloin kun jäsenet täyttävät näiden etuuksien saamisen edellytykset.

Etuuksia ovat:

• Ansiopäiväraha eli ansioon suhteutettu työttömyyspäiväraha työttömyyden ajalta
  • Koulutuspäiväraha työttömän omaehtoisen opiskelun ajalta
  • Koulutustuki työvoimapoliittisen koulutuksen ajalta
  • Vuorottelukorvaus vuorotteluvapaan ajalta
Työttömyyskassaan liittyminen

Työttömyyskassan liittymislomake [pdf-tiedosto]

Työttömyyskassan liittymislomakkeen täyttäminen

Täytä henkilötietosi sekä edellisten kassojen tiedot (mikäli niitä on). Allekirjoita lomake ja tarkista, että allekirjoituspäivämäärä on aikaisintaan sama, kuin työsuhteesi alkamispäivä eli päivä jolloin olet palkansaajana.

Toimita ohjeiden mukaan täytetty työttömyyskassalomake suoraan liiton toimistolle.

Työttömyyskassan jäsenyyden alkamispäivä on työttömyyskassalomakkeen liittoon saapumispäivä! Jos lomakkeesi on siis allekirjoitettu esim. 15.1., mutta se saapuu toimistolle vasta 25.1., alkaa työttömyyskassan jäsenyytesi 25.1.

Opiskelijajäsenet

Opiskelijajäsenet voivat liittyä työttömyyskassaan siitä päivämäärästä alkaen kun opiskelijajäsen menee töihin, esimerkiksi kesätöihin tai osa-aikatöihin eli on palkansaajana. Työttömyyskassaan liittymisen jälkeen, opiskelijajäsen suorittaa kassan jäsenmaksun opiskeluajalta. Kassan jäsenmaksu on 6 euroa/kk ja lasku kirjoitetaan erikseen liiton toimistolta. Kesätöiden tai osa-aikatöiden ajalla, kassanjäsenmaksu sisältyy palkasta perittävään summaan.

Mikäli opiskelijajäsen kuuluu liittyessään johonkin toiseen työttömyyskassaan, tulee hänen irtisanoutua edellisestä kassasta vasta kun on mennyt töihin. Näin työttömyyskassojen jäsenyyteen ei tule katkoksia ja jäsenellä säilyy edellisen työttömyyskassan kertyneet ajat.

Tunnisteet: ansiopäiväraha, työttömyys, työttömyyskassa, vuorotteluvapaa

Kuva työttömyyskassa

YHTEYSTIEDOT