Etusivu > Palomiesliitto > Liittokokous > Liittokokous 2015

Liittokokous 25.11.2015 Seinäjoella

Suomen Palomiesliitto SPALin 23. liittokokous pidettiin Seinäjoella 25.11.2015. Kokous hyväksyi muun muassa vuoden 2014 tilinpäätöksen ja vuosikertomuksen sekä sopimustavoitteet ja toimintasuunnitelman vuodelle 2015. Kokoukseen osallistui 78 SPALilaista eri puolilta Suomea.

Liittokokous antoi julkilausuman, jossa se vaati pelastustoimelle valtakunnallista palvelutasopäätöstä. Valtakunnallisella palvelutasopäätöksellä turvattaisiin tasalaatuiset pelastuspalvelut kansalaisille riippumatta siitä, minkä pelastuslaitoksen alueella he asuvat.

Liittokokouksen julkilausuma: Pelastustoimelle tehtävä valtakunnallinen palvelutasopäätös (pdf-tiedosto)

Ansiomerkit ay-toiminnassa ansioituneille

Liittokokouksessa julkistettiin liittohallituksen myöntämät Palomiesliiton ansiomerkit ammattiyhdistystoiminnassa ansioituneille jäsenille.

Palomiesliiton kultainen ansiomerkki myönnettiin Eero Bogdanoffille, Kari Niemelälle, Matti Ailalle, Tapani Torpalle ja Seppo Ikolalle. Hopeinen ansiomerkki myönnettiin Aki Heiskaselle, Tapani Perälälle, Esa Miilumäelle, Jyrki Levelälle, Mikko Koivuluomalle, Pekka Ulvilalle ja Teuvo Hytöselle.

Ansiomerkki voidaan myöntää Palomiesliiton nykyiselle tai entiselle jäsenelle, joka 1) on ansiokkaasti toiminut liiton ja/tai sen paikallisyhdistyksen hallinnossa; tai 2) on ansiokkaasti edistänyt liiton jäsenten etuja työyhteisössä; tai 3) on ammatillisesti toiminut esimerkillisesti ja kunnioitettavasti; tai 4) on toiminnallaan vaikuttanut myönteisesti jäsenten yhteiskunnalliseen asemaan ja/tai keskinäiseen yhteenkuuluvuuteen.

Merkkejä myönnetään kahdessa luokassa, kultaisena ja hopeisena. Liittohallitus käyttää merkkejä myöntäessään harkintaansa niin, että kultainen merkki myönnetään erityisen painavista perusteista.

Tunnisteet: liittokokous