Etusivu > Palomiesliitto > Liittokokous > Liittokokous 2016

Liittokokous 1.12.2016 Tampereella

Suomen Palomiesliitto SPALin 24. liittokokous pidettiin Tampereella 1.12.2016. Kokoukseen osallistui 115 SPALilaista eri puolilta Suomea.

Kokous hyväksyi 2015 tilinpäätöksen ja vuosikertomuksen, sopimustavoitteet ja toimintasuunnitelman vuodelle 2017 sekä valitsi liittohallituksen ja puheenjohtajiston kaudelle 2017 - 2018. Liittohallituksen puheenjohtajana jatkaa Ilkka Mustakangas, varapuheenjohtajiksi valittiin Jyrki Savolainen ja Pasi Rissanen.

Lisäksi liittokokous asetti sääntöuudistustyöryhmän, jonka tehtävänä on laatia esitys Palomiesliiton uudesta hallinnosta ja liittohallituksen jäsenten valitsemisesta. Uudistusta tarvitaan, koska pelastuslaitosten määrä muuttuu. Työryhmän esitys tulee antaa vuoden 2018 liittokokoukselle käsiteltäväksi ja päätettäväksi.

Liittokokous antoi julkilausuman, jossa se vaati, että pelastustoimen uudistamisen lähtökohtana on oltava pelastuspalvelujen turvaaminen sekä kansalaisten ja pelastustoimen henkilöstön turvallisuuden kehittäminen.

Liittokokouksen julkilausuma pdf-tiedostona

Liittohallitus 2017−2018

Palomiesliiton liittokokous valitsi uuden liittohallituksen vuosiksi 2017−2018. Hallituksessa on 13 jäsentä. Liittohallituksen puheenjohtajaksi valittiin Ilkka Mustakangas ja varapuheenjohtajiksi Jyrki Savolainen ja Pasi Rissanen.

Hallitukseen valittiin

• Markus Bjugg (Helsinki), varalla Kari Nurminen
  • Ilkka Mustakangas (Itä-, Keski- ja Länsi-Uusimaa), varalla Janne Nieminen
  • Kim Salminen (Varsinais-Suomi ja Satakunta), varalla Pekka Puisto
  • Jouni Kokki (Kanta-Häme, Päijät-Häme ja Kymenlaakso), varalla Tero Hynynen
  • Asko Heimonen (Etelä-Savo ja Etelä-Karjala), varalla Ville Remes
  • Sami Ahola (Pirkanmaa), varalla Matti Välikoski
  • Jouni Salonen (Keski-Suomi), varalla Timo Korhonen
  • Mikko Koivuluoma (Etelä-Pohjanmaa ja Pohjanmaa), varalla Hannu Kaatikko
  • Pasi Rissanen (Pohjois-Savo), varalla Marko Kotanen
  • Jorma Hämäläinen (Pohjois-Karjala), varalla Petteri Kohonen
  • Pasi Mänty (Keski-Pohjanmaa, Jokilaaksot, Kainuu ja Oulu-Koillismaa), varalla Petri Rautio
  • Jyrki Savolainen (Lappi), varalla Reijo Huhtala
  • Tiina-Riikka Nyman (Hätäkeskukset), varalla Kaarina Salomaa
Palomiesliiton ansiomerkit 2016

Liittokokouksessa julkistettiin liittohallituksen myöntämät Palomiesliiton ansiomerkit.

Palomiesliiton kultainen ansiomerkki myönnettiin Ilpo Lehtoselle (Helsingin palomestari- ja Paloesimiesyhdistys), Timo Korhoselle (Keski-Suomen Pelastusalan ammattihenkilöstö), Pekka Puistolle (Porin Palohenkilöstö Spal), Juha Rautiaiselle (Kainuun Palomiehet SPAL -97), Jyrki Savolaiselle (Lapin Palohenkilöstö) ja Jarmo Soljasalolle (Länsi-Uudenmaan pelastuslaitoksen esimiehet LUPE).

Hopeisen ansiomerkin saivat Esa Alatörmänen (Lapin Palohenkilöstö), Urho Hilkku ja Ari Mäkinen (Helsingin Palohenkilöstö), Ismo Jalava (Turun seudun palomiehet), Ari Ketola ja Jari Kärkkäinen (Kanta-Hämeen pelastushenkilöstö), Jarmo Kinnunen (Kainuun Palomiehet SPAL -97), Kim Lassila ja Pekka Pöllänen (Länsi-Uudenmaan pelastuslaitoksen esimiehet LUPE) sekä Risto Ahlman, Markku-Veikko Hillebrandt, Timo Järventaus, Erkki Kauppinen, Juho Kekki, Anne Lehtola, Mirva Lehtonen, Keijo Makkonen, Kari Nikkilä, Matti Pulakka, Markku Salmijärvi, Markku Savilahti ja Pertti Seppälä (Pirkanmaan pelastusalan ammattilaiset).

Tunnisteet: liittokokous

Kuvia kokouksesta

Liittokokouksen tiedotustilaisuus

Ennen liittokokousta pidetyssä tiedotustilaisuudessa Yle Tampereen toimittaja haastatteli radiouutisiin Pirkanmaan pelastusalan ammattilaisia.

Liittokokouksen pj Panu Mustajärvi

Puheenjohtajana liittokokouksessa toimi Pirkanmaan pelastusalan ammattilaisten puheenjohtajaa Panu Mustajärvi.

Järjestön johtaja Kim Nikula

Järjestön johtaja Kim Nikula esitteli liiton kuluvan vuoden toimintaa ja kertoi, että SPAL on mukana pelastustoimen uudistuksen sekä sote- ja maakuntauudistuksen työryhmissä.

Äänestämässä Petri Rautio

Liittokokouksen aikana äänestettiin liittohallituksen jäsenistä ja puheenjohtajistosta sekä uudistustyöryhmän jäsenistä. Petri Rautio jättämässä äänestyslippua Oulun Palomiesyhdistyksen puolesta.

Liittohallituksen puheenjohtajaksi valittiin Ilkka Mustakangas

Liittokokous äänesti lähes yksimielisesti Ilkka Mustakankaan jatkamaan liittohallituksen puheenjohtajana myös seuraavalla kaksivuotiskaudella.

Kokouksen jälkeinen päivällinen

Liittokokous järjestettiin Solo Sokos Hotel Tornissa. Kokouksen jälkeen nautittiin perinteisesti päivällinen ennen kotimatkalle lähtöä.