Etusivu > Palomiesliitto > Viestintä > Uutisarkisto > KoHo linjasi suosituksensa maakuntien väliaikaisten yhteistoimintaelinten paikkajaoista
13.06.2017

Kunta-alan koulutettu hoitohenkilöstö KoHo on linjannut suosituksensa maakuntien väliaikaisten yhteistoimintaelinten paikkajaoista.

Suositellussa toimintamallissa Tehy ja SuPer valitsevat kumpikin oman edustajansa maakuntien väliaikaisten yhteistoimintaelinten varsinaisiksi jäseneksi ja SPAL valitsee varajäsenet. SPALin varajäsenille pyritään varmistamaan läsnäolo-oikeus yhteistoimintaelinten kokouksissa.

Maakuntien väliaikaishallintojen aikana työnantajan ja henkilöstön edustajat valitaan maakunnan yhteistoimintaelimeen samoja periaatteita noudattaen kuin kunnan yhteistoimintaelimeen. Väliaikaishallinnon yhteistoimintaelimessä henkilöstöä edustavat kunta-alan pääsopijajärjestöjen (KoHo, Juko, Kunta-alan Unioni) maakunnalliset edustajat. Kustakin pääsopijajärjestöstä valitaan yhteistoimintaelimeen kaksi edustajaa (2+2+2). Pääsopijajärjestöt päättävät ja ohjeistavat kukin omalta osaltaan sen, miten edustajat valitaan.

KoHo ry:n jäsenjärjestöt Tehy ry, Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPer ry ja Suomen Palomiesliitto SPAL ry ovat sopineet, että mikäli jossain maakunnassa päädytään 2+2+2 paikkajaosta poikkeavaan malliin (esimerkiksi 3+3+3), KoHo ry:n kolmas varsinaisen jäsenen paikka menee SPAL ry:lle.

Liite:

KoHon toimintamalli maakuntien väliaikaisten yhteistoimintaelimien paikkajaoissa [pdf-tiedosto]

Lisätietoja:

Järjestön johtaja Kim Nikula, puh. 040 7161 805, etunimi.sukunimi@palomiesliitto.fi

13.06.2017
Tunnisteet: koho