Etusivu > Palomiesliitto > Yhdistykset > Pirkanmaan pelastusalan ammattilaiset > Jäseneksi liittyminen/jäsenet vuoroittain

Pirkanmaan pelastusalan ammattilaiset

Tervetuloa Pirkanmaan pelastusalan ammattilaiset ry:n jäseneksi

Pirkanmaan pelastusalan ammattilaisten varsinaiseksi jäseneksi voi liittyä henkilö, joka kuuluu palo- tai pelastushenkilöstöön. Ei kuitenkaan toimenpidepalkkaiset (VPK) henkilöt. Jäseneksi ottamisesta päättää Pirkanmaan pelastusalan ammattilaisten hallitus Spal:n hallituksen hyväksymien järjestäytymisperiaatteiden ja ohjeiden mukaan. Pirkanmaan pelastusalan ammattilaisten hallitus kokoontuu pääsääntöisesti kuukauden ensimmäisenä torstaina.

Jäsenyyttä haetaan Spal:n jäsenilmoitus kaavakkeella. Näitä jäljentäviä kaavakkeita on jaettu paloasemille ja niitä voi tilata yhdistyksemme jäsenasianhoitajalta. Kaavakkeen voi myös tulostaa Spal:n kotisivuilta, mutta tuolloin on täytettävä kaikki neljä kappaletta erikseen. Täytetty (täytetyt 4kpl) kaavake toimitetaan Pirkanmaan pelastusalan ammattilaisten jäsenasiainhoitajalle tai hallituksen jäsenelle, joka toimittaa sen hallituksen kokoukseen. Hyväksyessään uuden jäsenen hallitus määrää samalla jäsenyyden alkamispäivän, joka on pääsääntöisesti se päivä, jolloin hallitus hyväksyy hakijan jäseneksi, aikaisintaan kuitenkin se päivä, jolloin hakemus on saapunut jäsenyhdistykselle.

Ohjeita kaavakkeen täyttöön.

Yhdistyksen virallinen nimi on: Pirkanmaan pelastusalan ammattilaiset ry.

Jos haluat liittyä myös Julkisten alojen teknisten työttömyyskassaan (JATTK-työttömyyskassa) tulosta tästä linkistä http://www.palomiesliitto.fi/fi/jasenpalvelu/tyottomyyskassa kaavake ja lähetä se itse mahdollisimman nopeasti Suomen palomiesliiton toimistolle. (Vernissakatu 6, 01300 VANTAA) KASSAN JÄSENYYS ALKAA SIITÄ PÄIVÄSTÄ KUN KAAVAKE ON PALOMIESLIITON TOIMISTOLLA! Työttömyystilantessa olet oikeutettu ansiosidonnaiseen päivärahaan oltuasi kassan jäsenenä 34 viikkoa.

Jos olet jonkun muun liiton jäsen voit valtuuttaa Spal:n irtisanomaan jäsenyytesi edellisestä liitosta laitammalla rastin kaavakkeen lopussa olevaan kohtaan.

Jos haluat, että jäsenmaksu peritään sinulta suoraan palkasta, täytä kaavakkeen alosassa olevasta valtakirjasta kaikki kohdat huolellisesti.

Voit halutessasi laskea ja maksaa jäsenmaksun joka kuukausi itse (1.35% ennakonpidätyksen alaisesta palkasta). Tällöin ei tarvitse täyttää valtakirjaa vaan laitetaan rasti kaavakkeen alussa olevaan kohtaan itsemaksava. Jäsenmaksu on verovähennyskelpoinen ja siitä 1,1% menee Suomen palomiesliitolle ja 0,25% Pirkanmaan pelastusalan ammattilaiset ry:lle.

Kun kaavake on käsitelty hallituksen kokouksessa ja jäsen hyväksytty yhdistykseen, jäsenasiainhoitaja toimittaa kaavakkeen palkanlaskentaan. Palkanlaskentaan jää yksi kappale, valtakirjan vuoksi, niiltä henkilöilta jotka valtakirjan ovat täyttäneet. Tämän jälkeen jäsenasiainhoitaja lähettä kaavakkeen Suomen palomiesliitolle. Yksi kappale arkistoidaan Pirkanmaan pelastusalan ammattilaiset ry:lle ja yksi kappale palautuu jäsenelle aikanaan.

Ohjeita kaavakkeen täyttöön myös alla olevasta linkistä.

Lisätietoja ja kaavakkeiden tilaus

Tommi Ahvenainen tai Taru Välimaa

Pirkanmaan pelastusalan ammattilaiset ry.

jäsenasioidenhoitajat

yhteystiedot etusivulla