Etusivu > Yhteystiedot > In English

Information in English

General information

Suomen Palomiesliitto SPAL ry (Finnish Association of Fire Fighters), together with its 28 regional member organisations, represents the interests of about 4000 employees working in the Rescue Departments and the Emergency Response Centers. Students at the Emergency Services Colleges can also join the union as student members.

SPAL tries to improve general economic welfare and professional benefits of its members. The union also affects members’ social status and the development of their rights and enhances cohesion and solidarity among them.

Decision making

SPAL’s Executive Board (Liittohallitus) meets about 10 times a year. The Board consists of president, 2 vice-presidents and 10 members. Each member of the Board represents one of the 12 Rescue service regions and the Emergency Response Center.

SPAL’s Union Conference (Liittokokous) is held once a year and all the major decisions are made there. Every regional organisation has its own authorized person who votes and speaks on behalf of every member in that region. However, all SPAL’s members are welcome to this occasion.

Information på svenska

Allmän information

Suomen Palomiesliitto SPAL ry - Finlands Brandmäns Förbund är ett fackförbund för anställda i räddnings- och nödcentraler. Förbundets medlemmar är anställda hos staten, kommuner, kommunalförbund och inom den privata sektorn. Förbundet grundades år 1993 och det har 4000 medlemmar. Medlemsantalet har ökat jämnt under de senaste åren.

SPAL är en intresseorganisation, vars syfte är att bevaka sina medlemmars yrkesmässiga och ekonomiska förmåner, påverka deras sociala ställning och rättigheter i samhället samt att främja deras samhörighet och samarbete. Förbundet försöker bidra till att de anställdas fysiska, psykiska och sociala trygghet är säkert i räddningsbranschens alla arbetsuppgifter.

Beslutsfattande

Det högsta beslutande organet i SPAL är förbundsmöte, som sammanträder varje år. Varje regionalförening väljer ett ombud, som representerar medlemmarna vid förbundsmötet.

SPALs förbundsstyrelse består av 13 ledamöter. Styrelsen leder förbundets verksamhet enligt förbundsmötens och förbundets stadgar. Styrelsen och medlemmarna bildar arbetsgrupper som effektiviserar förbundets intressebevakning och fungerar inom förbundets olika delområden.

Contact details / Kontaktuppgifter

Tuija Tervo
tuija.tervo(a)palomiesliitto.fi
Phone: +358 45 136 5995