Etusivu > Palomiesliitto > Liittokokous > Liittokokous 2019

Liittokokous 28.11.2019 Kotkassa

Suomen Palomiesliitto SPALin liittokokous pidettiin torstaina 28.11. Kotkassa Sokos Hotel Seurahuoneella. Kokous hyväksyi vuoden 2018 tilinpäätöksen ja vuosikertomuksen sekä sopimustavoitteet ja toimintasuunnitelman vuodelle 2020.

Kokouksessa päätettiin myös liiton nimen muuttamisesta. Liiton uusi nimi tulee olemaan Suomen pelastusalan ammattilaiset SPAL ry.

Nimen muuttuminen ja sen edellyttämä järjestön sääntömuutos rekisteröidään Patentti- ja rekisterihallituksessa. Uusi nimi otetaan käyttöön virallisen rekisteröinnin jälkeen, arviolta vuoden 2020 alussa. Samassa yhteydessä uudistetaan liiton visuaalinen brändi-ilme.

Liittokokous antoi myös julkilausuman, jossa se vaatii pelastustoimen aseman ja resurssien turvaamista sote- ja pelastustoimen uudistuksessa.

Lue Palomiesliiton liittokokouksen julkilausuma

Palomiesliiton liittokokous Kotkassa

Palomiesliiton 27. liittokokoukseen Kotkaan osallistui noin 60 henkilöä. Kokous oli historiallinen, sillä se päätti muuttaa liiton nimen. Uusi nimi, Suomen pelastusalan ammattilaiset SPAL ry, kuvastaa paremmin liiton jäsenistöä.

Palomiesliiton liittokokous Kotkassa

Liittokokouksen puheenjohtajana toimi Jarno Ekman (oikealla). Ekman toimii Kymenlaakson Pelastushenkilöstö KPH ry:n puheenjohtajana. Vasemmalla yhdistyksen pääluottamusmies Mikko Aalto ja keskellä Palomiesliiton liittohallituksen puheenjohtaja Ilkka Mustakangas.

Palomiesliiton liittokokous Kotkassa

Kymenlaakson pelastuslaitoksen tervehdyksen esitti pelastusjohtaja Vesa Parkko. Puheessaan hän painotti, että maakuntauudistuksen jatkuessa tulee kiinnittää erityistä huomiota rahoituslakiin. - Meidän toimintaympäristössä lakisääteisiä palveluita ei mitenkään hoideta samalla hinnalla kuin esimerkiksi pääkaupunkiseudulla, Parkko korosti.

Palomiesliiton liittokokous Kotkassa

Palomiesliiton kultaisen ansiomerkin vastaanottivat Markus Bjugg, Petri Marjamäki, Janne Nieminen ja Kaarina Salomaa.

Palomiesliiton ansiomerkit 2019

Kultainen ansiomerkki