Etusivu > Palomiesliitto > Viestintä > Uutisarkisto > Vääntö sopimusneuvotteluissa jatkuu edelleen
08.02.2018

Vääntö sopimusneuvotteluissa jatkuu edelleen

Vääntö julkisen sektorin uusista työehdoista jatkuu edelleen. Kunta-alan neuvotteluja käytiin eilen iltamyöhään ja neuvotteluja jatketaan tänään 8.2. alkuillasta.

Kunnallisen teknisen henkilöstön virka- ja työehtosopimuksen osalta neuvottelutuloksen saavuttaminen on vaikeutunut, sillä osapuolten näkemykset pelastustoimen työaikakysymyksistä ovat kasvaneet. TS-ryhmässä neuvotteluratkaisusta ollaan tällä hetkellä kauempana kuin aikaisemmin.

Kunta-alan pääneuvotteluryhmässä on edelleen avoinna, miten kilpailukykysopimuksen lomarahojen leikkaukset kompensoidaan palkansaajille.

Kunta-alan lisäksi valtion neuvotteluissa on vaikeuksia päästä neuvottelutulokseen. Valtion sopimusneuvottelut jatkuvat perjantaina 9.2.

Pääsopijajärjestö KoHon jäsenliittojen kesken on sovittu, että SuPer ja Tehy vastaavat neuvottelutoiminnasta virka- ja työehtosopimuksen pääneuvotteluryhmässä ja sen alaisessa KVTES-ryhmässä ja Palomiesliitto TS-ryhmässä. Palomiesliiton neuvottelijoita TS-ryhmässä ovat edunvalvontajohtaja Pasi Jaakkola ja järjestön johtaja Kim Nikula.

Palomiesliiton keskeinen tavoite neuvotteluissa on palkankorotus. Toinen keskeinen neuvottelutavoite koskee pelastustoimen työaikakysymystä, johon tulee saada jäsenistöä tyydyttävä ratkaisu.

Lisätietoja:

Edunvalvontajohtaja Pasi Jaakkola, puh. 045 854 1989, etunimi.sukunimi@palomiesliitto.fi

Järjestön johtaja Kim Nikula, puh. 040 716 1805, etunimi.sukunimi@palomiesliitto.fi

08.02.2018