Etusivu > Palomiesliitto > Viestintä > Uutisarkisto > Palomiesliitto Pardian jäseneksi
13.12.2007

Palomiesliitto Pardian jäseneksi

SPAL: Palkansaajajärjestö Pardia ja Suomen Palomiesliitto SPAL ry ovat sopineet Palomiesliiton liittymisestä Pardian jäseneksi SPAL:n valtion työskentelevien jäsentensä osalta 1.1.2008 alkaen.

Palomiesliiton jäsenistä noin 100 työskentelee operatiivisissa tehtävissä valtiollisissa hätäkeskuksissa.

Pardian jäsenyyden hakemisesta tehtiin päätös Palomiesliiton liittokokouksessa 4. joulukuuta. Päätöstä edelsi SPAL:n hallituksen syksyn aikana suorittama keskusjärjestö- ja pääsopijajärjestösuhteiden tarkastelu.

Palomiesliiton puheenjohtaja Kim Nikulan mukaan Pardian jäsenyys on liiton strategisten linjausten mukainen: SPAL on aloitteellinen ja yhteistyösuuntautunut pelastusalan ja hätäkeskuksien ammattilaisten edunvalvontajärjestö, joka kehittää ja turvaa asemaansa työmarkkinakentällä.

Suomen Palomiesliitto SPAL ry on pelastusalan ja hätäkeskustyöntekijöiden ammattiliitto, jossa on 26 paikallisyhdistystä. Liiton jäsenet työskentelevät valtion, kuntien ja yksityisen sektorin palveluksessa. Vuonna 1993 perustetussa liitossa on lähes 3200 jäsentä. Liiton toimisto sijaitsee Vantaan Tikkurilassa.

Pardiaan on järjestäytynyt valtaosa valtion palveluksessa olevasta henkilöstöstä. Noin 70 000 jäsenellä Pardia on STTK:n suurimpia jäsenliittoja.

02.08.2011
Tunnisteet: pardia