Etusivu > Palomiesliitto > Viestintä > Uutisarkisto > Palomiesliitto ja asianajotoimisto Hölttä yhteistyöhön
12.06.2009

Palomiesliitto ja asianajotoimisto Hölttä yhteistyöhön

SPAL: Palomiesliitto ja Hätäkeskusammattilaisten liitto vahvistavat jäsentensä lakipalvelua.

Turkulainen Hölttä & Co Oy on valtakunnallisesti toimiva täyden palvelun asianajotoimisto, joka on tunnettu erityisesti työ- ja virkamiesoikeuden asianajosta. Työoikeuden lisäksi toimistolla on erityisosaamista insolvenssioikeudessa (yritysten maksukyvyttömyys), liikejuridiikassa, markkinaoikeudessa ja yhdistyslaissa.

Työoikeus- ja työrikosoikeudesta toimiston perustajalla Olavi Höltällä on lähes 30 vuoden kokemus. Yrityksen osaamista ovat käyttäneet useat ammattijärjestöt. Palomiesliitto ja Hölttä ovat sopineet yhteistyön aloittamisesta.

- Palomiehille ja hätäkeskuspäivystäjille on tärkeää varmistetaan entistä laadukkaammat lakitoimisto- ja asianajopalvelut, sillä jäsenten lakipalvelut ovat oleellinen osa liiton toimintaa, toiminnanjohtaja Petri Hynninen kertoo.

Varatuomari, asianajaja Olavi Hölttä arvioi pelastuslaitosten ja hätäkeskusten ammattilaisten virkasuhderiitojen muistuttavan montaa muuta ammattikuntaa, mutta että omanlaisiakin painotuksia löytyy.

- Määräaikaiset virkasuhteet on perusongelma monella virkamiesalalla, kuten yliopistoissa sekä kunnilla ja kuntayhtymillä erityisesti terveydenhoidossa. Toimisto on menestyksekkäästi hoitanut kymmeniä laittomiin määräaikaisuuksiin liittyviä oikeusjuttuja.

Toimiston kotisivulla voi tutustua oikeusjuttuihin, joita toimiston lakimiehet ovat olleet hoitamassa. Tietokannassa esitellään tosielämän tapauksia taustoineen ja niihin oikeuden antamat päätökset.

02.08.2011