Etusivu > Palomiesliitto > Viestintä > Uutisarkisto > Kiky-kompensaatiosta ei vieläkään sopua
07.02.2018

Kiky-kompensaatiosta ei vieläkään sopua

Kunta-alan pääneuvotteluryhmässä ei ole vieläkään päästy sovintoon kilpailukykysopimuksen lomarahojen leikkauksien kompensaatiosta. TS-työryhmässä on avoinna vielä pelastusalan työaikakysymykset.

Kunta-alan työ- ja virkaehtosopimusten neuvottelut etenivät eilen rakentavassa hengessä ja neuvottelut jatkuvat tänään. Käytännössä TS-ryhmässä voidaan päästä neuvottelutulokseen vasta, kun pääneuvotteluryhmässä on päästy sopuun kiky-kompensaatiosta.

Myös valtion sopimusneuvottelut jatkuvat tänään.

Pääsopijajärjestö KoHon jäsenliittojen kesken on sovittu, että SuPer ja Tehy vastaavat neuvottelutoiminnasta virka- ja työehtosopimuksen pääneuvotteluryhmässä ja sen alaisessa KVTES-ryhmässä ja Palomiesliitto TS-ryhmässä. Palomiesliiton neuvottelijoita TS-ryhmässä ovat edunvalvontajohtaja Pasi Jaakkola ja järjestön johtaja Kim Nikula.

Palomiesliiton keskeinen tavoite neuvotteluissa on palkankorotus. Toinen keskeinen neuvottelutavoite koskee pelastustoimen työaikakysymystä, johon tulee saada jäsenistöä tyydyttävä ratkaisu.

Lisätietoja:

Edunvalvontajohtaja Pasi Jaakkola, puh. 045 854 1989, etunimi.sukunimi@palomiesliitto.fi

Järjestön johtaja Kim Nikula, puh. 040 716 1805, etunimi.sukunimi@palomiesliitto.fi

07.02.2018